Csehországból rendeltünk a TT-be kezdtem topic tagjaival egy jó nagy adag építőkészletet (~80 db). Lássuk az első darabot, ami egy Faccpp önürítős kocsi. Ez állítólag a legnehezebb LPH építőkészlet.
|
A zacskót kiszórva ezek a darabok fogadtak. Van egy pár belőlük...
|
|
A kocsiszekrénnyel kezdjük a munkát! Vágjuk ki, reszeljük meg az öntési csonkokat, ragasszük, majd gumizzuk össze.
|
|
Kézzel is összefoghatjuk, de én egyszerre 5-öt csináltam, úgyhogy jobbnak láttam ezt a megoldást.
|
|
Már most jön a legpepecsebb, legundorítóbb része a munkának, és ezt nem tudjuk későbbre halasztani, már mindent megcsináltunk, amit előtte lehetett.
Rugót kell hajlítanunk a kuplungnak... A készlezthez mellékeltek két drótot, valószínűleg erre a célra, de szerintem nem ér semmit, nem megy be a helyére. Gitárhúrból hajlítottam valami ilyet. Ezt mindenki kísérletezze ki maga.
|
|
Ide kell bele "installálni". Mindenféleképpen próbáljuk ki a kuplunggal, a következő lépés előtt!
(Semmiféleképpen NE TEGYÜK FEL A FORGÓZSÁMOLYT!!! Ez csak az én hülyeségem volt... Csak nagy macerával tudjuk leszedni, és a festéshez így nem foghatunk hozzá.)
|
|
Csak akkor kezdjünk hozzá ehhez a lépéshez, ha a rugó a helyén van, és megfelelő tartást fog adni a kuplungnak. Az oldalfalakat, és a deszkákat ragasszuk fel az alvázra. A deszkák a rugókat megfogják, de nem is engedik a későbbi beavatkozást, csak sérülés árán.
(Egy fzs-t sikerült leoperálni.)
|
|
Ragasszuk fel a kocsiszekrényt, úgy hogy felfeküdjön az oldalfalra, illetve pont az alváz kereszmerevítésén álljon.
|
|
A "fogalmamcsincsmicsodákat" vágjuk ki, és reszeljük kerekre, míg el nem tűnik róluk a csonk.
|
|
A deszkákat úgy kell felragasztani, hogy amelyiken két illetve három vájat van, azt tegyük oda, ahol az alvázon van egy vájat (a képen fent), a három lukkal befele.
|
|
Itt látszik miről beszéltem. A légtartályszerű valamit ragasszuk az alváz vájatába.
|
|
Mellé, a rugó pöckére, illetve a deszka élére a másik izémizét.
|
|
A korlátot értelemszerűen vágjuk ki reszeljük meg, majd ragasszuk a helyére.
|
|
Úgyanígy az oldalán végigfutó rudakat is.
|
|
És ezen az oldalon is a korlátokat.
|
|
A létrát úgy vágjuk ki, hogy maradjon egy kicsi víazintes része.
|
|
A két lukba beledugva ragasszuk a kasztni felső részéhez.
|
|
Az ürítőrészt koppig ragasszuk be vagon aljára.
|
|
Most is elég gány munka következik, de csak akkor ha több mödellt készítesz egyszerre.
Ez itt 39 db rúd megreszelve. Azért csak ennyi mert egyet elvesztettem...
|
|
Minden kiömlő-részhez a nyílás jobb és bal oldalára is ragasszunk egyet-egyet az oldalán végigfutó rúdhoz, és az ürítőlap felső éléhez.
|
|
Egyet elvesztettem, ezért műanyag maradékból, és a semmire nem használható drótból készítettem egy pót darabot.
|
|
Most már elkészíthetjük a forgózsámolyokat.
Ez itt 10 db alkartészei.
|
|
Először a kerekeket dugjuk össze. Szimplán csak kicsit nagyobb erővel hassunk a két kerékre, és össze fognak pattanni.
Ezzel a kis csúszdával teszteltem a kerekek távolságának megfelelőségét. Igazából teljesen felesleges, de nagyon szórakoztató volt :D
|
|
Két kész forgóváz.
A kerekekre többen azt mondták, hogy bűn beletenni ezt a műanyagot, hogy inkább használjak fémet. Kiszereltem az egyik kocsimból, és beletettem egy zsámolyba. A különbség ELMONDHATATLAN!!!
Be kell szereznem egy jópárat!!!
|
|
A kis pöcköket ragasszuk az alváz erre kialakított lyukába. (Korábbi fénykép)
|
|
És íme egy pár kép:
|
|
|
|
|
|
|
Ma vettem festéket, mindjárt le is fújom a kocsikat, és akkor már csak matricát kell vadászni, ami elég nagy fának tűnik, de meg fogom oldani. Folyt. köv.
|
Matricához: http://www.szabiroli.hu/matrica.html