A mozgó pályakotrók nagyon csúnyák! A nagy, igazi mozdonyoknál nincs ilyen. Nem lehetne ezt modellben is megcsinálni? Dehogynem!
 |
Amire szükségünk lesz:
egy NoHABra tropa pályakotrókkal (pk), két pk-ra, és egy CD tokra.
(Persze, lehet jó pk-kal is csinálni)
|
 |
Ahogy a képen is látszik, a tropa pk. megvan. Előző tulajdonosa talán karambolt szimulált? (Ugye Petya? :D)
|
 |
Minden együtt
|
 |
Szabadítsuk meg alanyunkat a kasztnitól, és a súlyokat is vegyük ki, hogy le tudjuk venni a forgóvázat. |
 |
Műtétre előkészítve.
|
 |
Pont addig kell levágni, amíg a szürke fv-maszk alsó lapja tart. |
 |
Pont így
|
 |
Arra kell ügyelni, hogy az összetartó rudacskát (képen) ne vágjuk el. Ha mégis sikerül, akkor valamiféle összetartó erőt ki kell találnunk.
|
 |
A CD tokból vágjunk egy akkora téglalapot, amibe a pk bőven belefér.
|
 |
A kasztnit visszahelyezve az alvázra tudjuk ellenőrizni a lap alakját. Innentől kezdve egy pár óra reszelgetés, és folyamatos kasztnihozméregetés után...
|
 |
...eljutunk odáig, hogy a kasztni a CD lap és a pk gyönyörűen simulnak egymáshoz. (Úgy néz ki mint egy szakállas öregember...)
|
 |
Most jön az a rész, hogy hogy ne csináljuk!
Mivel a lapocska eddig a kasztni peremén feküdt, ezt nekünk az alvázhoz kell ragasztanunk. Azt találtam ki, hogy török egy kis CD tok darabkát és beragasztom a közepébe. Csakhogy ez nem OK, mert a fv-nak el kell tudni fordulni, ezzel pedig nem megy.
|
 |
Ezért gyorsan leoperáltam a helyéről (még szerencsére nem kötött meg a ragasztó) és a CD tok oldalából, a recés lapból törtem két kis darabot.
|
 |
Ez azért is jobb mert egy hajszállal vastagabb a sima lapnál, és jobban ráfekszik a faragott lapunk. A képen látható módon, minél inkább a szélére, de nem túllógva kell felragasztani.
|
 |
Ezután a kireszelt lapunkat is még jobban megfaragjuk a fv-ak kedvéért. Valahogy így nézzen ki. Ezt csak próbálgatással lehet megcsinálni. |
 |
Ezután csak fel kell ragasztani. |
 |
Még egyszer ellenőrizzük, hogy a fv el bír-e fordulni. |
 |
Ugyanígy a pk-val is meg kell vizsgálni a fv mozgását! |
 |
Gyönyörű! |
 |
Még egy pár kép a szemek gyönyörködtetésére! |
 |
Itt már látszanak a kasztni módosítás első próbálkozásai. |
 |
|
 |
|
|
Hello!
Engem érdekelne a pályaterv füzet!
El tudnád küldeni?
Üdv:
„Hello,
Éppen van két nohabom, gondoltam rá, hogy megcsinálom az itt leírt átalakítást.
Egy dolog azonban nem világos.
A forgóvázon van a csatlakozó, és ha ezt elfordíthatatlanná teszem, akkor esetleg a fordulókban a mozdony kirántja a mögötte húzott kocsit, nem? Ezt esetleg kipróbáltad?
üdv:
solesz
p.s. van egy eredeti magyar nyelvű zeuke pályaterv füzetem. A pályatervek rajzai megegyeznek azzal, amit Te feltettél a kep.tar.hu-ra, viszont az elején a magyarázó szöveg, kb 10-20 oldal magyarul van. Ha érdekel, akkor beszkennelem és elküldöm.”